Marcel žije poklidný život čističe bot, když tu je nucen jednat a pomoci africkému uprchlíkovi. Film natočený Kaurismäkiho typickým stylem je nenásilně obohacený o sociální téma, které mu dodává naléhavosti. Tragikomický snímek byl s úspěchem uveden v soutěži MFF v Cannes, kde získal Cenu FIPRESCI.
Le Havre může být dobré místo, pokud toužíte uchýlit se do ústraní, žít klidný život a nenápadně pozorovat ostatní lidi. Přesně to učinil Marcel Marx, který své okolí sleduje „maskován" za čističe bot. Přílišné výdělky mu to nepřináší, bagetu na skrovnou večeři s manželkou si koupí na dluh a klid v duši stejně koupit nelze. Vtom do jeho asketického poklidu vstoupí těžká nemoc jeho ženy, ale též africký mladík na útěku směrem do Londýna a nyní i před policií. Může kumulace hned několika vypjatých situací dospět k dobrému konci? Snímek je natočen Kaurismäkiho typickým letargickým stylem, plným žertů tak subtilních, že si nemůžeme být jisti, zda jsou jako vtip vůbec míněny. Jednoduché kompozice záběrů, precizní a procítěné herectví i originální výprava plná starého, ale neporušeného nábytku dávají dílu i jeho sociálnímu rozměru nadčasový nádech.