Dvanáctiletý Cyril byl odloučen od svého otce a nechce pochopit, že cesta zpět je v podstatě uzavřena. Jistou naději dává bicykl a události, které se kolem něho semelou. Dokáže chlapec rozpoznat, komu na něm záleží? Snímek dvojnásobných držitelů Zlaté palmy získal na letošním MFF Cannes Velkou cenu ex aequo.
Cyrilovi bude brzy dvanáct, což je věk, kdy začne vědomě tříbit svůj pohled na stále ještě dětský svět. Když ho náhle odloží otec, nedokáže se chlapec smířit se situací a svou inteligenci, ale zejména nezdolnou energii zaměří na to, aby vše bylo jako dříve. Až časem si však uvědomí marnost svého počínání i to, že jím možná ublížil někomu, kdo o něj projevil upřímný zájem. Moudrost se nedá nabrat ze dne na den, ale první poznání, že nelze slepě sledovat jen vlastní tužby, může být rozhodující. Stejně jako ve svých dalších filmech dokázali bratři Dardennové vykreslit mimořádně realistický obraz, který tentokrát doplňují ojedinělými hudebními intermezzy. Ve světě hrdinů řeší příčiny i následky, ale nemají nutkání vše doslovně završovat. Výsledkem je citlivé, pohlcující, ale ani v nejmenším patetické drama s mimořádně životnými postavami.