Známý a pro mnohé kontroverzní francouzský tvůrce Bruno Dumont natočil jeden ze svých dalších metafyzických či duchovních filmů, jež se nesnadno interpretují. Film Stranou Satana, uvedený letos v Cannes v sekci Un certain regard, do jisté míry navazuje na Dumontův debut La vie de Jésus (Život Ježíše, 1997) situováním do nehostinného vesnického prostředí severní Francie i nejasnými odkazy na paralelu s velice enigmatickou postavou Krista.