Film vypráví příběh objevení kufru, který obsahoval 4500 negativů, pořízených známými fotografy, jako byli Robert Capa, Gerda Tarová a David „Chim" Seymour, kteří tak vydali svá osobní svědectví o tvářích občanské války ve Španělsku. Tři dějové linie líčí putování negativů z Francie do Mexika, ale také úlohu, jakou Mexiko v občanské válce hrálo, a jeho význam pro uprchlíky ze Španělska, jejichž potomci se stali Mexičany. Další linie se zabývá zájmem dnešní mladé generace Španělů o osudy předků, kteří v občanské válce ztratili život.