Komplexní portrét jednoho z klíčových tvůrců francouzské kinematografie druhé poloviny minulého století rekonstruuje Melvillovy zkušenosti z fronty i odboje za druhé světové války a rozebírá jejich vliv na filmařovu kariéru. Vzácné archivní záběry a filmové ukázky doplňují interview mimo jiné s režiséry ovlivněnými Melvillovým dílem (Tavernier, Schlöndorff, Kobajaši).
Komplexní portrét jednoho z klíčových tvůrců francouzské kinematografie druhé poloviny minulého století rekonstruuje Melvillovy zkušenosti z fronty i odboje za druhé světové války a rozebírá jejich vliv na filmařovu kariéru. Vzácné archivní záběry a filmové ukázky doplňují interview mimo jiné s režiséry ovlivněnými Melvillovým dílem. Vedle Bertranda Taverniera, Johnnieho Toa, Masahira Kobajašiho nebo Volkera Schlöndorffa na tvůrce Samuraje či Armády stínů vzpomínají kritik, filmař a herec André S. Labarthe, synovec portrétovaného Rémy Grumbach nebo Rui Nogueira. Portugalský publicista a kritik, autor knižního rozhovoru Le cinéma selon Melville (Film podle Melvilla) bude na letošním karlovarském festivalu devítku filmů v melvillovském programu osobně uvádět.