Prostřednictvím tíživé vzpomínky na prázdninový tábor z 60. let zachytil nedávno zesnulý Claude Miller ve svém celovečerním debutu z roku 1975 takzvaný spořádaný svět s jeho pokrytectvím, malostí jeho předsudků a skrytým rasismem. Film byl zařazen do programu na návrh časopisu Positif, na počest 60. výročí jeho založení.
Na počest 60. výročí filmového měsíčníku Positif jsme zařadili do programu celovečerní debut Clauda Millera (1942–2012). Z kritiky, kterou pro Positif napsal v roce uvedení tohoto filmu (1975) Fréderic Vitoux, dnes člen Francouzské akademie, vyjímáme: „Film vnukla autorovi palčivá vzpomínka z doby dospívání. Vypráví se v něm o prázdninovém táboře počátků 60. let (kdy mu bylo 18) a o konfliktu dvou vedoucích, Marka (Patrick Dewaere), mužného antiintelektuála s fašistickými sklony, a jemnějšího, umělecky založeného Philippa (Patrick Bouchitey). Když jednou Marc přistihne Philippa v ženských šatech, začne ho soustavně trýznit a ponižovat před kamarády i před jeho snoubenkou... Nakonec ale Philippe najde způsob, jak nad Markem zvítězit právě zdůrazněním svých ženských rysů... Prostřednictvím tíživého zážitku z mládí tu autor odhaluje celý náš svět s jeho pokrytectvím, s malostí jeho předsudků, s jeho skrytým rasismem."