Navzdory válečné hrozbě vyšlou Němci na podzim 1939 na Špicberky vědeckou expedici, která má najít důkazy podporující teorii o existenci prakontinentu Pangea. Mezinárodní posádka výzkumného plavidla se ponoří do výzkumu, rostoucí politické napětí mezi jejich zeměmi však brzy začne ovlivňovat atmosféru na lodi… Režisér Peter Dalle nabízí ve svém stylovém historickém thrilleru podívanou zbavenou černobílého žánrového vidění.
V roce 1912 vyvinul německý vědec Alfred Wegener teorii o prakontinentu Pangea, ze kterého se postupně oddělily všechny dnešní známé světadíly. Navzdory hrozivé politické situaci vyšlou Němci na podzim 1939 na Špicberky vědeckou expedici, aby našla důkazy podporující Wegenerovu teorii. Výprava má mezinárodní charakter: vedle Němců v ní nechybějí Angličané a jeden Švéd. Kapitán výzkumného plavidla pochází z Norska a posádka je ruská. Vědci se zaujatě ponoří do výzkumné mise, rostoucí politické napětí mezi jejich zeměmi však brzy začne ovlivňovat atmosféru na lodi. Ta se mění v nepřehledné bojiště, kde si svou stranu musí vybrat i neutrální Švéd. Scenárista a režisér Peter Dalle nabízí ve svém stylovém historickém thrilleru podívanou zbavenou černobílého žánrového vidění. Neobvykle rozehraný snímek s aktuálními přesahy navazuje na předposlední autorův film Skenbart – en film om tåg (2003).