Mladík Salvatore je neapolským gangem pověřen pohlídat dívku Veronicu, aby mezitím hlava organizace mohla rozhodnout, jak ji ztrestat za zradu. Společně strávený den začne postupně odhalovat jejich vzájemnou blízkost. Na poli hraného filmu debutující režisér získal za snímek na festivalu v Benátkách sedm ocenění.
Většinu dní postává Salvatore za stánkem na ulici. Tentokrát však musí udělat službu hlavě zdejšího gangu a pohlídat mladou dívku Veronicu, jež čeká na ortel, protože si začala s mladíkem ze znepřátelené organizace. Oba společně tráví celý den v opuštěném a zchátralém industriálním komplexu uvnitř města. Vzájemné přehlížení a především určitá nevraživost dívky ke svému strážci posléze opadají a oba začnou odkrývat své nitro. Původní dojem nedospělé mládeže se postupně stírá a začínají se odkrývat vyspělé a vzájemně empatické bytosti, schopné chápat komplexnost situace. Postupné nalezení společné intimity je však vyváženo obavami z očekávání verdiktu nad Veroničiným vztahem, který může být podle pravidel gangu potrestán i tím nejpřísnějším trestem. Režisérův celovečerní hraný debut je důmyslně vystavěnou psychologickou studií dvou tísnivými okolnostmi sblížených postav, která nezapře autorovy dokumentární kořeny.