Klasický dokumentární film Václava Táborského sleduje klady a zápory života na novém sídlišti v pražských Malešicích. Dokument zachytil nadšení mladých rodin, které se stěhují do nového bytu, ale i problémy spojené s masovou výstavbou té doby: zablácené ulice, výpadky vody či problémy s topením.
Krátký dokumentární film Václava Táborského sleduje klady a zápory života na novém sídlišti v pražských Malešicích. Dokument zachytil nadšení mladých rodin, které se stěhují do nového bytu, ale i problémy spojené s masovou výstavbou té doby: zablácené ulice, výpadky vody či problémy s topením. „Největší problém s dokumentárními filmy v komunistických zemích ještě hluboko do 60. let (Polsko bylo možná trochu výjimkou) byl v systému schvalování. Autor musel napřed předložit scénář – a pak mu bylo povoleno točit život, jak běžel, samozřejmě většinou docela jinak než ve vymyšlené literární předloze. Dnes je to samozřejmě ironie, že jsme museli psát scénáře k událostem, které se ještě nestačily odehrát, ale tak to bylo," vzpomíná na podmínky tvorby v komunistickém Československu režisér Táborský. Film uvádíme v digitálně restaurované verzi spolu s filmem Pytel blech Věry Chytilové.