Osmnáctiletý Marek trénuje svého psa, jinak se však potácí v letargii. Když už ho něco z jeho netečnosti vytrhne, neznačí to nic dobrého. Podaří se mu vymanit z vlastní sklíčenosti i prostředí formovaného vzrůstajícím rasismem? Snímek, který vznikal v autentickém prostředí s neherci, získal hlavní cenu na letošním festivalu v Rotterdamu.
Apatický Marek trénuje svého psa, zatímco v televizi se mluví o činech místních neonacistů. Mladý muž, žijící na slovensko-českém pomezí, jako by cítil, že budoucnost je stejně šedivá jako každodenní současnost. Nečekanou turbulenci do jeho života, který už tak ovlivňují neustálé konflikty, vnese setkání s matkou. Syrový snímek koncentruje do krátkého časového období tíhu smutného osudu, jemuž se těžko vzpouzí, zvlášť v prostředí, které tak omezuje možnosti rozletu. Hrdinův život, který se jinak nikam neposouvá, sice dostává nečekaný impulz, ten ale může znamenat další krok do záhuby. Režisérka si ve filmu udržuje chladný odstup, který však přináší niternější zjištění než přímočaře dramatický příběh o proměně ztraceného hrdiny. Nechává přirozeně prostupovat různá prostředí a postavy, které si nerozumí, a snaží se tak dostat k jejich podstatě, stejně jako proniká do úmorného milieu vesnice, která ustrnula v otupělé rutině.