Zázrak
Patnáctiletá Ela se dostává do nápravného zařízení. Dívky, které jej obývají, mají za sebou často trudnější zkušenosti než řada dospělých, jejich sny a touhy se však příliš neliší... Po řadou cen ověnčeném dokumentu Slepé lásky se režisér Juraj Lehotský vrací na plátna se sociálně laděným snímkem, jehož síla spočívá jak v příběhu inspirovaném skutečným osudem, tak ve zcela přirozeném projevu představitelky Ely.
Patnáctiletá Ela se po řadě konfliktů s matkou dostává do nápravného zařízení. Dívky, které je obývají, mají za sebou často trudnější zkušenosti než řada dospělých. Drogy, prostituce, útěky z domova, záškoláctví... Před příchodem do polepšovny měla Ela vztah se třicetiletým Robym, do něhož je stále hluboce zamilovaná. Představuje si s ním společnou budoucnost, pro jejíž naplnění je odhodlána udělat téměř cokoli... Režiséra Juraje Lehotského inspiroval k natočení sociálně laděného snímku osud konkrétní dívky, kterou potkal. Jak říká, cílem bylo „vidět její život takový, jaký je. Žít její život s jejím malým tajemstvím, v plné jednoduchosti a obyčejnosti..." A doplňuje: „Chtěl jsem být blízko u ní." Na pravdivosti snímku dodává zejména zcela přirozený projev Michaely Bendulové, představitelky Ely, kterou režisér objevil po téměř dvouletém hledání v jednom nápravném zařízení.