Archív filmů Kým sa skončí táto noc / Kým sa skončí táto noc
Již titul filmu naznačuje, že děj bude sevřen do několika málo hodin, a luxusní bar je pro noční čas tím pravým prostředím. A přímo ideálním pro pozorování lidí, má-li režisér talent jako Peter Solan. Krouží kolem necelé desítky postav, které se zde náhodně sešly, a jako by společně s barmankou, přecházející za pultem, přepínal z jednoho hosta na druhého a z útržků jejich hovorů zkoušel vytušit jejich osudy. Zdálo by se, že je to místo pohody a zábavy, ale štědře rozdávačný opilec u baru tu z důvodu jakéhosi temného zoufalství rozhazuje peníze na výplaty lidí ze své pracovní party, dvě úřednice z Čech přijely do zimních Tater s nejasnou touhou vybočit z nudného stereotypu, v němž přes své mládí žijí, a oba mladíci, kteří je „balí", jsou až dojemně nejistí a neohrabaní… Také u dalších stolů sedí vesměs samí smutní osamělci, i když jsou třeba ve dvou. Film je příkladnou ukázkou poetiky nových vln 60. let – evokace autentické atmosféry, v tomto případě lehce melancholické a existenciálně zahuštěné, jemná nápověď namísto dramatické vyhrocenosti, otevřený konec.