Místy až bolestně upřímný časosběrný dokument Heleny Třeštíkové zachycuje třiadvacet let života jedné z nejosobitějších postav českého divadla Jakuba Špalka, jehož bezbřehá láska k divadelnímu žánru se v průběhu let změnila v posedlost, která zásadně ovlivnila i jeho soukromý život.
Letos uvedla Helena Třeštíková do kin hned dva své další časosběrné dokumenty. Vedle snímku Vojta Lavička: Nahoru a dolů je to portrét jedné z nejosobitějších postav českého divadla Jakuba Špalka. První natáčecí dny proběhly na podzim roku 1989, kdy byl Jakub Špalek jedním ze studentských vůdců „sametové revoluce". Již v té době snil o založení vlastního divadla, což se mu také v podobě divadelního spolku Kašpar zanedlouho podařilo. V průběhu let se však jeho láska k divadlu začala měnit v posedlost, která mu zásadně ovlivnila i soukromý život. Bylo by však bez této posedlosti možné produkovat za rok více než pět set představení, dotovat soubor z vlastních zdrojů a udržet ho při životě i při neustálém snižování dotací? Místy až bolestně upřímný snímek o hledání rovnováhy mezi osobní svobodou, odpovědností za druhé, uměleckými zásadami a touhou po profesní nezávislosti zachycuje třiadvacet let života člověka zcela oddaného divadlu.