Irene musí před svým otcem a přáteli skrývat nebezpečné tajemství: pod krycím jménem Miele je členkou organizace, která pomáhá smrtelně nemocným lidem odejít dobrovolně ze světa. Valeria Golino, kterou můžeme znát z řady filmů (Respiro, Dívka od jezera), si pro svůj režijní debut zvolila nesnadné téma eutanazie. Její film získal letos v Cannes Zvláštní uznání Ekumenické poroty.
Pod spikleneckým jménem Miele (Med) pracuje asi třicetiletá Irene pro tajnou společnost, která pomáhá lidem dobrovolně ukončit život asistovanou sebevraždou. Nikdy netrpěla sebemenšími výčitkami svědomí, že dělá něco nelegálního. Je přesvědčena, že prokazuje dobro pacientům v posledním stadiu smrtelné nemoci a slouží trpícím, když ztratili poslední naději. Díky své činnosti nemá Irene finanční problémy, a tak pohodlně dělí svůj čas mezi plnění svěřených úkolů a svůj osobní život. Z domku na pobřeží u Říma jezdí za otcem, který věří, že dcera studuje, nezanedbává styky s přáteli ani milostné vztahy a pečlivě si udržuje tělesnou kondici. Až jednoho dne v ní setkání s dalším kandidátem asistované sebevraždy nečekaně vzbudí pochybnosti. Světově proslulá herečka Valeria Golinová zvolila pro svůj režijní debut nesnadné téma eutanazie. Její film, volně vycházející z románu Maura Covaciche Odpouštím vám, který vydal pod pseudonymem Angela Del Fabbro, byl nedávno úspěšně uveden v sekci Un certain regard na festivalu v Cannes, kde získal Zvláštní uznání ekumenické poroty.