Pole v Anglii
I historická lekce může být jízda. Alchymistu O’Neila v podání Michaela Smileyho byste nechtěli potkat za žádných okolností, neřkuli na útěku z bitvy. Zuří anglická občanská válka a temnou dobu, v níž ještě lidé neznali zákonitosti vesmíru a úvahy o rotujících planetách zněly jako bludy, musí zákonitě doprovázet i patřičně silná slova. A není to jen bitevní pole, kde se odehrává boj. Skupince mužů přicházejí při hledání tajemného pokladu na pomoc podivné houby, které všechno posunou do poněkud nečekaných sfér. Snímek, odehrávající se v magické i chaotické době, vytváří i v silně stylizovaném tvaru, doprovázeném zemitými i vzletnými dialogy, mimořádné napětí. Mimo jiné také díky tomu, že svůdně vystavěný černobílý film, na jehož podmanivosti se zásadně podílí též hudební složka, neváhá vytahovat na světlo dobové krutosti a špinavosti, které však mohou až nebezpečně evokovat současné časy. I proto je namístě úšklebek, který lze z filmu cítit od začátku do konce.