Sametoví teroristé
Snímek, který balancuje na hraně dokumentu a fikce, ukazuje snahu jednotlivců vzepřít se minulému režimu. Stano, Fero a Vladimír byli kdysi označeni za zločince, optikou dneška však v jejich mnohdy úsměvných činech vidíme sympatickou odvahu, tolik vzácnou v homogenní mase normalizační společnosti.
Stano, Fero a Vladimír – tři muži, kteří odporovali komunistické moci. Tři skutečné osudy z doby československé normalizace. Stano chtěl v noci před Prvním májem vyhodit do povětří tribunu stadionu, kde se měly konat oslavy Svátku práce. Skončil na pět let za mřížemi. Fero osnoval bombový atentát na prezidenta Husáka a doufal v rozpoutání protikomunistické revoluce. I on skončil ve vězení. Vladimír šel za opakovanou protirežimní činnost, spočívající především v ničení reklamních poutačů, do žaláře hned několikrát. Slovenské režijní trio s úsměvem nahlíží ojedinělou odvahu solitérů, kteří vystoupili z šedé masy poslušných občanů. Zároveň se zamýšlí nad tím, jak relativní je pohled na jejich úsměvně naivní teroristické akce, které byly kdysi považovány za vážné zločiny, zatímco dnes je lze vnímat jako hrdinství. Snímek, ve kterém se autenticita nápaditě prolíná s aranžemi, balancuje na hraně dokumentárního a fikčního přístupu k filmu.