Dokumentární portrét scenáristy a spisovatele Uga Pirra, jednoho ze zásadních spolupracovníků Elia Petriho (Podivné vyšetřování nebo Každému co mu patří), který je zároveň spoluautorem filmů Carla Lizzaniho, Vittoria De Sicy či Liny Wertmüllerové.
Ugo Pirro pracoval s tvůrci jako Carlo Lizzani, Giuseppe De Santis, Vittorio De Sica, Lina Wertmüllerová nebo Mauro Bolognini. Z více než padesáti scénářů, které jeden z předních italských představitelů svého oboru a zároveň autor řady knih během své kariéry napsal, zfilmoval Elio Petri hned čtyři: Každému, co mu patří, Podivné vyšetřování, Dělnická třída jde do ráje a Vlastnictví už není krádež. Pirrův žák Di Biasio se k podstatě tvorby charismatického muže, který byl dvakrát nominován na Oscara, snaží dobrat za pomoci filmových ukázek a výpovědí pozoruhodných lidí rozličných profesí, jako např. herců Franca Nera a Massima Ghiniho, režiséra Carla Lizzaniho nebo filmového kritika Tullia Keziche. Nabízí zároveň úvahu na téma důležitosti profese scenáristy, jehož význam však bývá zhusta redukován na pouhé jméno v titulcích, jak napovídá název dokumentárního portrétu jednoho ze zásadních spolupracovníků Elia Petriho.