Vlak do Moskvy
Konec jedné epochy zprostředkovaný pohledem účastníka cesty, kterou mladí italští komunisté podnikli v roce 1957 do Moskvy na Světový kongres socialistické mládeže. Konfrontace s realitou Sovětského svazu připravila mladé idealisty o iluze o společnosti, v níž toužili najít vzor pro tu italskou.
Konec jedné epochy prostřednictvím pohledu mladého italského holiče, který se skupinou stejně smýšlejících přátel vyjel v roce 1957 do Moskvy. Jejich rodiště Alfonsine je stejně jako většina obcí oblasti Emilia-Romagna, silně poničené válkou, na konci padesátých let „rudé". Sauro Ravaglia a jeho skupina sní o světě míru, bratrství a rovnosti, jehož místem je podle nich Sovětský svaz. V Moskvě se koná Světový festival mládeže a studentstva, a tak plni nadšení a radosti vyrážejí mladí soudruzi na velkou cestu za vzorem společnosti, v jaké by chtěli žít. Co se stane, když tolik mladých lidí vyjede natáčet na své amatérské kamery utopii a octnou se tváří v tvář skutečnosti? Páteř filmu tvoří archivní záběry, pořízené v roce 1957 na superosmičku, a úryvky dobové hudby a rozhlasového vysílání dávají zvláštní kouzlo historické epizodě, jež mladé idealisty připravila o iluze, ale na kterou přesto vzpomínají.