Hravá i uctivá lekce filmové historie: Boris Karloff byl nejen monstrem doktora Frankensteina, ale též hercem dalších takřka dvou stovek rolí – démonů i důstojných pánů. Staré filmy nyní začínají rozmlouvat mezi sebou, odhalujíce tak překvapivé i zábavné spojnice hercovy kariéry.
Další film z autorovy série Poznámek o filmu sleduje kariéru Borise Karloffa, ikonického herce, který spolupracoval s Douglasem Sirkem či Peterem Bogdanovichem, ale hrál i v podřadných pořadech pro televizi. Pfaffenbichler nebere ohledy na „vysoké" a „nízké" umění a vsazuje Karloffovy filmy do tematicky spojitých i zcela nečekaných dialogů, čímž v důsledku vykládá filmovou historii objevněji, než to činí dobové encyklopedie. Hercova kariéra totiž není jen příběhem jedné osobnosti, ale i technologického vývoje a proměnlivého přístupu k různým tématům a tabu. Snímek se nesnaží podávat ucelený výklad umělcovy tvorby a spíše upozorňuje na styčné body, když nekontrolovaně skáče v čase. V druhém plánu též zaujímá láskyplné stanovisko k filmovému médiu, které je schopno syntézy vznešeného i makabrózního. Sám režisér svůj živelný i promyšlený střihový film výstižně označuje za „poctu skvělému herci i podivnou lekci z dějin filmu".