Krásno je rybník u Šumperka i název mnoho otázek kladoucího autorského debutu herce a divadelníka Ondřeje Sokola. Mohl někdo druhý za utopení maminky jednoho z hrdinů? Podaří se tomu přijít ve spirále podivných událostí a v podivně vylidněném městě na kloub? A co se o sobě dozví zádumčiví hrdinové?
Zádumčivý Michal a jeho kamarád z dětství Adam se vracejí do Šumperka, kde před lety našli v místním jezeře utopenou Michalovu maminku. Michal má dodnes podezření, že za tragédií mohl stát jeho vlastní otec, který umírá v den návratu obou přátel do rodného města. To žije podivným, prázdným životem – čas jako by se zde zastavil v letech, kdy oba muži město opustili – anebo na ně tak alespoň působí. V této podivné náladě se oba hrdinové propadají hlouběji do spirály podivných událostí, které mohou, ale také vůbec nemusí mít hlubší význam, je ale důležité prožít jejich podstatu a přiblížit se tak pochopení. Četnými inscenačními nápady a nečekaným humorem naplněný film nezastírá své zahraniční vzory, paralely můžeme hledat například s filmem V Bruggách anebo se severskými dramaty s dotekem bizarního. Za uštěpačným humorem však tvůrci neskrývají ani tak cynismus, jako snahu nacházet vtip v momentech, které se tomu zdánlivě vzpouzejí.