Období
Hlavními postavami palčivé zprávy z promrzlé společensko-politické krajiny v Rusku jsou představitelé tamní opozice, pro něž se protest proti Kremlu stal smyslem života. Jejich rozmanité osudy tvoří podhoubí, na němž vyrůstá obecnější pojednání o demokracii, svobodě a potřebě mas hledat si charizmatické vůdce.
Dokumentární projekt Období se zrodil v květnu roku 2012. Když se režisérské trio rozhodlo započít mapování ruské společensko-politické krajiny, Vladimir Putin právě potřetí usedal do Kremlu. Původní experimentální formát „dokumentárních zpráv", které byly každodenně publikovány online, byl obsahově širší; v celovečerní verzi se však tvůrci zaměřili pouze na představitele různých opozičních uskupení. Neutralita přístupu, v němž je čtení s odstupem předkládaných situací ponecháno plně na divákovi, však z díla nevymizela. Hlavními charakteristikami silně autentického snímku jsou až fyzická blízkost k postavám, precizní střihová skladba a působivá gradace sdělení. Nad osudy mužů a žen, pro něž se protest stal smyslem života, byl vyklenut komplexní film s vysokou výpovědní hodnotou – mrazivé pojednání o demokratických právech a svobodě, vztahu vládní moci k jinak myslícím skupinám či sklonu mas k následování charismatických vůdců.