Díra u Hanušovic
Když neobsluhuje štamgasty v hospodě uprostřed ospalé severomoravské vesnice, tráví třicátnice Maruna čas s nerozhodným starostou Jurou, naivním outsiderem Olinem nebo hádkami s panovačnou matkou. Lakonické vesnické drama s prvky černé komedie je režijním debutem uměleckého šéfa Dejvického divadla, který členům svého ansámblu poskytl neopakovatelnou hereckou příležitost ve filmu.
Když neobsluhuje štamgasty v hospodě uprostřed ospalé severomoravské vesnice, tráví třicátnice Maruna čas s nerozhodným starostou Jurou, dobrosrdečným outsiderem Olinem, donchuánským klempířem Kódlem nebo hádkami s panovačnou matkou. Ta protežuje spíše druhou dceru Jarunu, které se však naskýtá možnost „Díru" opustit. Lakonické vesnické drama s prvky černé komedie stojí na výtečném scénáři, jehož autoři vycházejí z dlouholeté osobní zkušenosti s lidmi, které si zvolili za protagonisty, i s krajem, který je formuje. Zejména v dnešní době, kdy slovo čekání už je vnímáno výhradně negativně, mohou působit Krobotovi hrdinové, nijak zvlášť se nevzpouzející nevzrušivému životu, jako z jiné planety. Pomalu a pečlivě budovaným výrazným prvkem filmu je pak respekt právě k lidem, který Krobot s pomocí předních českých herců dokáže přenést na diváka. Tvůrci snímku nezapírají jistou příbuznost s dílem bratří Mrštíků či absurdním dramatem 60. let.