Historická epizoda kratičké vlády Itala Amadea Savojského na španělském trůnu na sklonku 19. století se stala námětem pro hraný debut známého katalánského producenta Luise Miñarra. Namísto realisticky pojatého příběhu předkládá divákovi surrealismem ovlivněný portrét člověka neschopného chopit se moci, složený z jednotlivých výjevů, jejichž smyslu je třeba se domýšlet.
Málokomu je známo, že v poslední třetině 19. století se na španělském trůnu nakrátko octl Ital Amedeo Savojský. Epizoda z dějin Španělska poskytla námět pro hranou prvotinu katalánského producenta Luise Miñarra. Dalek snah o realistické zkoumání souvislostí si tvůrce představil situaci muže plného dobré vůle prospět Španělsku, jemuž ale boje různých skupin o moc nedovolily vládnout. Řada výjevů z jeho osamělého života ve zdech honosného paláce nutí spíše dohadovat se významu jednotlivých situací, v nichž se král ocitá, a smyslu postav, s nimiž přichází do styku. Surrealismem ovlivněný film, plný odkazů na výtvarný i hudební vkus tvůrce, lze číst jako studii bezmoci člověka, který není dost rozhodný, aby si v cizím prostředí dokázal zjednat úctu. Luis Miñarro se pokusil obnažit lidství krále, který nemohl a možná neuměl panovat, ale současně zachytil i dodnes přetrvávající prvky nesourodosti Španělska.