Ústředním tématem nejnovějšího dokumentu Pavla Štingla je kontroverzní (pseudo)vědecká disciplína eugenika, v rámci níž se člověk pasoval do role šlechtitele beroucího boží dílo do svých rukou. Informačně přebohatý dokumentární esej, zamýšlející se nad zneužitelností vědy a vzdělání totalitními ideologiemi a doplněný citáty z oceňované knihy Patrika Ouředníka Europeana, však není zajímavý jen po obsahové stránce. Jeho formální kvality stojí především na originálním prolínání archivů s působivými animacemi. Výtvarná stránka filmu, na níž se kromě Jaroslava Róny podílela i Xénia Hoffmeisterová, tak dodává filmu další rozměr. Především ho posunuje z pozice čistě historického dokumentu k filozofičtěji laděnému a místy velmi hravému eseji. Animace, odvážně vstupující přímo do archivních záběrů, navíc výtvarně vycházejí z art-brut a prací duševně nemocných lidí, tedy právě těch, kteří na základě eugenických teorií skončili v plynových komorách.