Chmurné časy
Arami Ullónová se navrací do rodné Paraguaye, aby učinila nelehké rozhodnutí. Její vážně nemocná matka Mirna přestává být schopna se sama o sebe postarat – epilepsie a Parkinsonova choroba jí vyrvaly kontrolu nad vlastním životem z rukou. Režisérka váhá: má umístit matku do domova důchodců, nebo bude lepší dočasně obětovat své rodinné plány i kariéru a pečovat o Mirnu sama? Průběhem filmu se postupně noříme do autorčina rozdrásaného nitra. V pečlivě volených obrazových kompozicích, které pozorně zachytávají jemná gesta a výrazy tváří, nahlížíme vztah mezi matkou a dcerou. Jde o vztah plný lásky a pochopení, jejž však poznamenal stín dlouholetého odloučení. Rozrušení zažívané dcerou během posledních měsíců matčina života, rodinná tabu, pevně zakořeněné pocity viny z neschopnosti nabídnout dostatečnou podporu – to vše jsou témata univerzální výpovědi o emocích, jimiž je někdy v životě zmítán každý z nás.