Velkolepé filmové salto mortale na archetypickém půdorysu (jedna žena – dva muži); víc není třeba dodávat. Pro uvedení v USA byl kritikou i publikem adorovaný němý snímek silně zkrácen. Díky komparaci všech dochovaných pramenů máme od Berlinale 2015 k dispozici Varieté, které se premiérové verzi z listopadu 1925 blíží víc než všechno, co mohli vidět diváci během posledních desítek let. Novou hudbu obstarala skupina The Tiger Lillies.
Velkolepé filmové salto mortale na archetypickém půdorysu (jedna žena – dva muži); dodávat víc není třeba. Druhý příběh – detektivka o znovuvzkříšení jednoho kanonického němého filmu – začíná na počátku 60. let minulého století v Praze v Národním filmovém archivu. Z materiálů zde uložené duplikátní kopie s českými mezititulky pocházela první verze distribuovaná Murnauovou nadací, díky níž mohla Varieté v roce 1976 objevit nová generace diváků. Teprve v novém století bylo možné dospět k autentičtější podobě Dupontova filmu za pomoci kopií (konečně ne pouze duplikátních) z archivů ve Vídni, Washingtonu, New Yorku a Římě. Pátrání po originálních negativech bylo nejsvízelnější. Pro uvedení v USA byl film ve své době krácen, a jakmile odtud německá Ufa získala materiál po vypršení licence zpět, snažila se vrátit mu původní střihovou skladbu, aniž by v tom byla důsledná. Nicméně díky komparaci všech dochovaných pramenů máme od Berlinale 2015 k dispozici Varieté, které se premiérové verzi z listopadu 1925 blíží víc než všechno, co mohli vidět diváci během posledních desítek let.