Červený pavouk
Krakov, 1967. Rodiče by rádi, aby se z Karola stal lékař, on se ale zatím věnuje skokům do vody a s kamennou tváří pozoruje dění okolo sebe. V životě zcela prostém pozitivních emocí se jeho pozornost zaměří na stopu masového vraha, který už za sebou nechal více než desítku kladivem ubitých obětí. Zatímco město obchází strach, Karol se rozhodne vstoupit vrahovi přímo do cesty. Odtažitě se chovající mladý muž už totiž nenachází dost vzruchu v adrenalinovém sportu a riziko se jeví jedinou možností, jak se znovu cítit naživu. Marcin Koszałka ve svém filmu nezastírá profesní zázemí kameramana a svůj film buduje precizně, až sošně, přičemž této charakteristiky využívá také se záměrem ukázat prohnilost jádra vyprávěného příběhu. Krakov je zde vykreslen jako nehostinný prostor, skrze mizanscénu je podtrhována prázdnota v životech protagonistů a prostřednictvím celkové distancovanosti filmu ještě více vynikne znepokojivá zvrácenost toho, co se v něm děje.