Lyricky pojatý příběh o čisté jarní lásce mezi nesmělou, lehce naivní dívkou z venkovské samoty a mírně zhýralým, ale dobrosrdečným studentem práv z Prahy. Filmový debut Jiřího Voskovce, vystupujícího pod pseudonymem Petr Dolan, jenž ztělesnil studenta Ríšu v Antonově odvážné adaptaci impresionistického románu Viléma Mrštíka.
Lyricky pojatý příběh o čisté jarní lásce mezi nesmělou, lehce naivní dívkou z venkovské samoty a mírně zhýralým, ale dobrosrdečným studentem práv z Prahy. Filmový debut Jiřího Voskovce, vystupujícího pod pseudonymem Petr Dolan, jenž ztělesnil studenta Ríšu v Antonově odvážné adaptaci impresionistického románu Viléma Mrštíka. „V Pohádce máje tedy Anton ukazoval, co opravdu dovede. Je toho hodně, neboť v první řadě udělal z nejliterárnější limonády film, na který se divák vydrží koukat. (…) Několika dějovými variacemi, jež si dovolil provést na naší nedotknutelné národní literatuře, přesvědčuje o svém ,filmovém zraku‘, o schopnosti podávat věci nefilmové nejfilmověji, jak možno,“ napsal Jiří Voskovec necelý měsíc po premiéře filmu. Spíše než strhující děj může dnešního diváka zaujmout vynikající, poeticky laděná kamera Václava Vícha, především záběry romantické krajiny. Projekci němého filmu z rekonstruované kopie umocní živý hudební doprovod v podání uskupení Neuvěřitelno.