Ve skvěle obsazené kriminálce ze současnosti hrají Tom Hardy a James Gandolfini správce baru, ve kterém si newyorští gangsteři překládají vydělané peníze. Jediné, co se nesmí stát, je to, aby je někdo ukradl. Drsný, anglicky mluvený snímek talentovaného belgického režiséra Michaëla R. Roskama (Býčí šíje).
Tom Hardy hraje samotářského barmana Boba, jehož vybrané způsoby ostře kontrastují s brooklynskou špínou zasutého podniku bratrance Marva (James Gandolfini). Čas od času bar funguje jako úschovna špinavých peněz, ale lupiči sem vpadnou překvapivě jindy. Čečenský majitel Čovka přesto dává Bobovi s Marvem za úkol, aby ukradené dolary rychle našli. Situaci Bobovi komplikuje nález potlučeného psa, okatá sousedka Nadia (Noomi Rapaceová) a původní majitel psiska (Matthias Schoenaerts). Ačkoli se příběh odehrává na komorní ploše mezi výčepem a barem, scenárista a spisovatel Dennis Lehane jej dokázal zahustit komplikovanými vztahy podobně jako ve svých knihách a povídkách, podle kterých vznikly snímky Tajemná řeka (2003) nebo Gone, Baby, Gone (2007). Špinavý prachy jsou druhým filmem belgického režiséra Michaëla R. Roskama, který vzbudil pozornost debutem Býčí šíje (2011), jenž měl premiéru v Berlíně a promítal se také na MFF Karlovy Vary.