Mimozemšťan David Bowie tajně přilétá na Zemi, aby zde našel záchranu pro svůj druh. Soužití s lidskou společností ho naučí emocím, ale i beznaději. Brilantní podobenství o strachu z výjimečnosti a o kruté podobě lidství.
Kdo jiný než David Bowie by měl hrát muže, který spadl na Zemi? Jeho mimozemský návštěvník má lidské tělo, přesto je z jiného světa – výstřední vynálezce a obchodník, který téměř z ničeho postaví obří průmyslový konglomerát, ale sám se skrývá v hotelovém pokoji, kde sleduje několik televizí najednou. Charismatický pan Newton přijíždí do Ameriky s britským pasem a nabídne světu neuvěřitelné technologie, ve skutečnosti však přiletěl z daleké planety, aby prozkoumal Zemi jako svět vhodný pro kolonizaci pro svůj lid, kterému došly vodní zdroje. Pronikne do společnosti lidí a ta se mu stane osudnou, skončí jako zničený alkoholik bez vlastní vůle. Výtvarně nápaditý snímek, pracující s působivými obrazy i skvělou dobovou hudbou, sice patří do žánru sci-fi, daleko více ale vypovídá o našem vlastním světě plném bezohlednosti a ubíjející uniformity. Ani po 39 letech pak nepůsobí, že by ztratil na aktuálnosti.