Sympatický dokument o životě a tvorbě této mimořádné osobnosti, který přináší mnoho zajímavých faktů a vedle toho dokáže zprostředkovat Zemanovo nadšení pro svět triků a animace. S invencí přibližuje, jak se rodily jeho okouzlující nápady a jak skvěle se daří fantazii v propojení s neúnavnou pílí.
V tomto portrétním dokumentu, soustředěném na mimořádnou osobnost českého trikového a animovaného filmu, lze nalézt vše, co má takové dílo obsahovat. Začne se Mistrovými zálibami z dětství, následují léta učednická, kdy dělal reklamy pro firmu Baťa, pokračuje se jeho prvními poválečnými pokusy s loutkami a potom už následuje jeden grandiózní světový úspěch za druhým, vždy přiblížený dobovým ohlasem a ukázkou z příslušného díla. Nechybí zde slova uznání od renomovaných zahraničních tvůrců ani pozoruhodná svědectví spolupracovníků i dcery Ludmily, ale nejpodstatnější je, že nad tím vším se jako barevný a zářivý oblak vznáší Zemanova radost z tvoření, tvrdošíjné hledání cesty tam, kde všichni kolem něho prohlásili, že „to nejde“. Dokumentaristovi se daří přelévat Zemanovu energii z plátna do publika, a kdo by nevěřil, že se skupinka kamarádů umí vydat na lodičce do pravěku znovu po šedesáti letech, bude žasnout!