Středeční dítě
Historie se občas opakuje. Maja byla coby devítiletá opuštěna matkou a umístěna do dětského domova. Dnes je jí o deset let více a do zaopatřovacího ústavu se stále vrací, tentokrát ke svému čtyřletému synovi. Podaří se jí vzít navzdory nepříznivým podmínkám a vlastní nešťastné povaze život do vlastních rukou?
„Narodila ses ve středu a středeční děti mohou zvládnout, cokoliv chtějí.“ To jsou poslední slova, která po sobě zanechala matka, než opustila svou devítiletou dceru Maju. Té je nyní o deset let více a snaží se tomuto proroctví dostát ze všech sil. Pravidelně jezdí do dětského domova na návštěvu za svým čtyřletým synem a doufá, že se jí ho jednou podaří získat do péče. Prostředí ústavu jí není cizí, přesně tam se totiž seznámila se svým partnerem a otcem dítěte Kriszem, mladým lumpem, který by měl ze všeho nejraději od všeho pokoj a svou přítelkyni držel pod zámkem. Zdá se, že východiskem z bezútěšné situace může být program místního komunitního centra, jež si klade za cíl pomoci sociálně znevýhodněným občanům. Lili Horváthová ve svém syrovém celovečerním debutu sleduje souboj jedince nejen s nepříznivým osudem, ale i se sebou samým. Majiny sebedestruktivní tendence jsou totiž možná jedinou překážkou, která jí brání vzít život do vlastních rukou.