Píseň písní
Uznávané dílo klasika jidiš literatury Šoloma Alejchema posloužilo jako inspirace ukrajinské filmařce, jejíž třetí snímek nabízí výrazně stylizovanou podívanou ze zaniklého světa židovského štetlu počátku 20. století. Poetické výjevy ve formě uhrančivých obrazů volně propojuje motiv dětské lásky a originální filmový tvar je prostoupen nostalgií.
Dílo klasika moderní jidiš literatury Šoloma Alejchema posloužilo jako inspirace ukrajinské filmařce Evě Neymannové. Ta ve svém třetím celovečerním filmu divákům fascinujícím způsobem zpřítomňuje svět židovského štetlu začátku 20. století. Poetickým snímkem, který sází více na vytváření nálady než na klasickou naraci, se line motiv dětské lásky mezi desetiletým Šimkem a stejně starou Buzjou, jejíž hloubku si však Šimek uvědomí až na prahu dospělosti. Zasněnýma očima dětských hrdinů a s patřičnou dávkou nostalgie nám režisérka přibližuje obrazy zaniklého světa. Neymannová, jejíž předchozí snímek Dům s věžičkou se v roce 2012 stal vítězem soutěžní sekce Na východ od Západu, se do Karlových Varů vrací s dílem, kterým potvrzuje, že je autorkou s pozoruhodným filmovým viděním.