Živoucí oheň
Sníh začíná tát a jaro ohlašuje svůj příchod. Je nejvyšší čas, aby se karpatští pastevci ovcí vydali na každoroční pouť. Stejně jako to dělali jejich otcové a dědové, i oni na několik měsíců opouštějí své rodiny a uchylují se do hájemství hor netknutých civilizací. V melancholickém dokumentárním vyprávění se nám představují tři takoví samotáři. Desetiletý Ivanko tráví své dětství v sepětí s přírodou, tedy úplně jinak než jeho vrstevníci. Devětatřicetiletý Vasyl, Ivankův kmotr, pro kterého je pastevectví spíše řeholí, se zamýšlí nad promarněným mládím. Osamělou životní cestu, po které se dlouhá desetiletí ubíral, pak s nostalgií v hlase glosuje dvaaosmdesátiletý vdovec Ivan. Dokáže tato tradice přetrvat, nebo bude profese z dob minulých zahubena bobtnající industrializací? Mystikou prodchnuté, výtečnou kamerou a zvukovým designem povýšené pojednání o jednom zanikajícím povolání si nás podmaní svým bohatým filmovým jazykem.