Příběh středoškolačky Layly, pocházející z chudší vrstvy texaského obyvatelstva, která se sama a nelehce snaží udržet nad vodou, připomene první filmy Kena Loache nejen výraznou sociální notou, ale především jemností psychologického postřehu a přímo citovým vztahem k mladičké hrdince.
Křehkou a nezralou Laylu čeká maturita, ale ještě těžší zkouškou je pro ni neplánované těhotenství s nezodpovědným Dannym. Režisérka v rozhovorech opakovaně zmínila vlastní zkušenost s prostředím nižší střední vrstvy kolem texaského San Antonia, kde vyrůstala a jehož problémy ji k tomuto filmu inspirovaly. Ač je sociální téma na plátně neustále přítomno, nikde nepřekáží empatickému a přemýšlivému pohledu na ústřední postavu – v popředí autenticky působícího vyprávění s dějovými zkratkami a zámlkami je svět dívčiných pocitů a zkušeností, které se vesměs zdají nad její síly. Layla má dar přirozené inteligence a nezdolné vitality, přesto vnímáme, jak jí v její bezprizornosti hrozí zmar a ztracenost. Tento dojemný film bez stopy sentimentu promlouvá o čistotě, nevinnosti, nenápadné statečnosti a víře v budoucnost. Za zvláštní zmínku stojí herecké vedení začínající Devon Kellerové, která jako by zrušila distanci mezi sebou a hrdinkou.