Mustang
Celovečerní debut, který zazářil v canneské sekci Quinzaine des Réalisateurs, je neobyčejně silným vyobrazením dospívání pěti mladých děvčat na tureckém venkově a střetu touhy po svobodném sebeurčení se silně autoritativními a tradicionalistickými představami jejich opatrovníků. Režijní debut získal hned dvě ocenění.
Pět sester žijících na venkově severního Turecka se jednoho slunečného dne vrací ze školy a nevinně se dává do hry u jezera se zdejšími chlapci. Avšak to, co je pro ně bezelstná hra, je pro jejich tradičně smýšlející babičku a strýčka nepřípustný a imorální skandál, který nevhodně odhaluje jejich bující sexualitu. Domácnost se pro dívky okamžitě mění ve vězení, kde jsou sestry izolovány od okolního života, vychovávány ke správným mravům a nuceny k dodržování tradiční role ženy v muslimské společnosti. Snímek, vycházející z vlastních zkušeností turecké režisérky s extrémně konzervativním diktátem ženské identity, je neobyčejně citlivým a empatickým vhledem do světa dospívajících dívek a střetu touhy po svobodném sebeurčení se silně autoritativními a tradicionalistickými představami jejich opatrovníků. Ožehavé téma, pojednávající o roli ženy z perspektivy, která je univerzálně srozumitelná, doprovází hudba geniálního skladatele a muzikanta Warrena Ellise.