Pohádka pohádek
Tvůrce Gomorry (2008) tentokrát vyšel z prastaré knihy neapolského autora, z níž čerpali slavní spisovatelé pohádek. Ve filmu se prolínají příběhy králů a princezen tří království, ale nechybí v ní podmořské obludy, zbytnělé blechy, čarodějnice a obři. Vizuálně strhující dramatické vyprávění, okořeněné humorem a plné odkazů na dějiny výtvarného umění, je natočené v angličtině, aby zasáhlo co nejširší okruh diváků.
Režisér slavné Gomorry (2008) tentokrát opustil současnou realitu a vydal se do světa pohádek, jak je na počátku 17. století zapsal neapolský básník Giambattista Basile, z jehož díla Lo cunto de li cunti později čerpali všichni slavní pohádkáři. „V jeho pohádkách jsem našel onu směsici skutečnosti a fantazie, kterou odjakživa ve své práci hledám,“ vysvětluje tvůrce svou volbu. V jeho filmu, natočeném v angličtině, panují ve třech sousedících říších v nádherných hradech a zámcích králové a královny, kteří mají různé slabosti, touhy a trápení. Vedle princů a princezen se tu vyskytují divní živočichové a obludy, obři a draci, ale také kejklíři a pradleny, protože všední si tu podává ruku s nadpřirozeným, vznešené s vulgárním, surovost s něhou, dramatické s komickým. Imaginace režiséra a jeho spolupracovníků vytvořila až barokně opulentní dílo s výraznými odkazy na dějiny umění a hudby, ale také s potutelnými postřehy o neměnných vlastnostech a chování lidí...