Řecký režisér Stavros prožil velkou část svého života v bývalém Československu. Stal se totiž jedním z více než tří tisíc řeckých dětí, které sem byly v květnu 1948 převezeny, aby zde našly útočiště před občanskou válkou, jež zachvátila jejich vlast. Teď se Stavros vrací do Brna, aby převezl ostatky svých prarodičů do milovaného Řecka. Návrat do důvěrně známých míst vyvolává v hrdinovi intenzivní vzpomínky na minulost – na dětství strávené nejdřív pobytem v dětských domovech, později u dědečka a babičky, kteří v daleké zemi v nucené emigraci zemřeli. Příběh je působivým obrazem chlapcova dospívání, v němž hraje důležitou roli škola, kamarádi i první lásky. Neméně podstatná je však i odlišnost řeckého chlapce od jeho okolí – a to i navzdory tomu, že se s novým domovem dokázal během dlouhých let dobře sžít. Humorné, jímavé a někdy i bizarní příhody, které se Stavrosovi při setkání se známými místy vybavují, působivě evokují vedle intimních vzpomínek i nelehkou éru 50. let.