S hrdinkou filmu, mladou a krásnou Bibiane, se setkáváme ve chvíli, kdy do jejího do té doby úspěšného a bezstarostného života vstupuje prázdnota a deprese. Bibiane podstoupí potrat, zkrachuje jí práce a ona není schopna se s tím vyrovnat. Navíc během jedné letní deštivé noci v opilosti omylem porazí chodce. Druhý den se pak z novin dozví, že zemřel. Přepadnou ji ještě větší výčitky svědomí a rozhodne se spáchat sebevraždu. Sjede i s autem do řeky. Osud jí však dá druhou šanci, pád přežije a setká se s člověkem, který jí pomůže najít směr jejího života. Bibianin příběh nám vypráví ryba. Ryba přicházející z hlubin věků a znající tajemství vzniku života. Režisér Villeneuve o svém filmu říká: „Podle mého skromného názoru byl Maelström inspirován skutečností, že každý z nás má svůj vlastní systém osobní a sociální obrany: instinktivně si vytváříme o světě a jeho zákonitostech takový obraz, který vyhovuje nám a našemu podvědomí. Pro mne je ale Maelström hravým připomenutím toho, že bychom neměli zapomenout být zodpovědní a opatrní.“