Životní příběh kubánského trumpetisty Artura Sandovala se odvíjí mezi láskou k jazzu, láskou k Marianele a potížemi s režimem, jenž nemá příliš pochopení pro „imperialistickou“ hudbu. Přes povinné angažmá v socialistickém orchestru a hraní v cirkusu se Arturovi podaří založit legendární skupinu Irakere a seznámit se s Dizzym Gillespiem. Po obvinění z kontrarevolučního chování mu však nezbývá než přijmout vynucené členství ve straně: jedině tak se otevřou dveře ke koncertům v zahraničí a k možnému útěku z Kuby. Roku 1989, po slavném koncertě v Athénách, se za pomoci Dizzyho Gillespieho konečně naskýtá příležitost... Film, jenž je vystavěn jako sled retrospektivních výjevů, těží zejména z přítomnosti Sandovalova génia. Trumpetista, jehož na plátně ztělesnil Andy Garcia, složil veškerý hudební doprovod. V jedné z rolí se navíc představuje zpěvačka Gloria Estefanová.