Duševní vývoj padesátiletého Hoy se zastavil, když jako dítě spadl ze stromu guava, který rostl před domem rodičů. Od té doby žije jen ve světě dětských vzpomínek. Po skončení války za nezávislost Vietnamu byl dům i s guavovým stromem novou vládou zkonfiskován, Hoovi rodiče zemřeli, bratr žije v zahraničí a o duševně zaostalého muže se stará jeho sestra. Hoa však nechápe, co všechno se v jeho životě za tu dobu změnilo. Při procházce kolem bývalého domova přeleze plot a chce si natrhat pár plodů z guavy. Přivolaná policie ho pustí pouze na intervenci mladé dívky, která teď v domě bydlí a která Hoovi dokonce nabídne, aby v domě zůstal. O přítomnosti podivného hosta se však brzy dozví dívčin otec, jenž chce Hou umístit do psychiatrické léčebny... Skrze vzpomínky muže, který odmítá dospět, vypráví režisér Dang Nhat Minh o zemi, jež se stále velmi těžko vyrovnává se svou minulostí, a nemůže tedy najít cestu k přítomnosti.