Doktora Michela Duranda začíná silně nudit stereotyp povolání psychoanalytika. Stává se mu, že při poslouchání problémů svých pacientů občas upadá do jakéhosi narkoleptického stavu, v němž se mu zdají čím dál divočejší sny. Jednoho dne ho zaujme nová pacientka Olga Kublerová, půvabná, záhadná a poněkud ztřeštěná mladá žena, jež se mu svěří se dvěma problémy: jednak trpí kleptomanií, jednak trápí svého muže, vlivného a nechutně bohatého Maxe, svým nevšedním pojetím lásky. Ani svůdná Olga nedokáže zabránit doktoru Durandovi, aby upadl do obvyklého stavu polobdění, polosnění, v němž se stírají hranice mezi realitou a fantazií. Když se Durand vzbudí, Olga ještě stále leží na jeho lehátku a Durand ke své hrůze zjistí, že je mrtvá. Vtom klepe na dveře další pacient. Durand musí jednat rychle, a tím začnou jeho potíže...