Příběh nečekaného setkání na pokraji velmi fotogenické pouště Gobi. Mezi železničním dělníkem Jianxinem a učitelkou večerní školy Li se vytváří pouto, vepsané do střídání ročních období a postupně přerůstající v lásku. Tomu, aby se oboustranná náklonnost proměnila v plný milostný vztah, však brání vrozená srdeční vada, kvůli níž se zdá, že Li bude Jianxinovi spíše přítelkyní než ženou. Jenže Jianxin nehodlá dívku opustit: po dávném zklamání je první bytostí, která jej probudila k životu. A tak se Li a Jianxin nastěhují do jednoho bytu, čímž jejich drama nekončí, ale naopak začíná... Na první pohled nenápadné vyprávění je jedním ze stylisticky nejzdařilejších snímků minulého roku. Uměřená forma se vyhýbá laciné estetizaci polopouštní krajiny a osciluje mezi velkými celky a zvýrazněním vynikajících hereckých výkonů.