Kuzmičův revír č. 13. Za zimních večerů Kuzmič předčítá milicionáři Semjonovi svůj filozofický traktát o čínském lovci, kterému trvalo šest let, než nalezl smysl svého plahočení. Z rozjímání ho vyruší nejen staří známí – generál Ivolgin a kriminalista Ljova Solovejčik, kteří si přijeli odpočinout, ale i nezvaní hosté: ministerští kontroloři a ekologičtí revizoři – dáma bohatýrského zjevu i chování se svým neduživým asistentem. Zejména tato okolnost neblaze ovlivní bujaré rituály pánské společnosti, ale i průběh honu na divočáka. Generálovi nezbývá než nasadit svou osvědčenou taktiku: ráznými přípitky ztlumí napětí a otupí bdělost kontrolorů. Při následující výpravě na tetřevy se lovuchtivý Ljova nechá připoutat k špatně jištěným balónům a málem přeletí do Finska. Potažmo s dalšími maléry v revíru i čínský lovec v Kuzmičově podání dospěje k poznání, že pravé potěšení z lovu nespočívá tolik ve skolení zvěře jako v lidské pohodě. Nezanedbatelnými aranžéry kuriózních příhod v idylickém revíru jsou sníh, třeskutý mráz a Kuzmičův medvěd.