Nadchází Nový rok, což je v muslimském kalendáři první jarní den, a sedmiletá Razieh zatouží po nové zlaté rybce. Od maminky si vyškemrá peníze, málem o ně přijde, když pozoruje představení dervišů s hady, posléze peníze ztratí a zase je najde, jenomže pod mříží, odkud bankovku není snadné vyprostit. Přitom jí pomáhají nebo nepomáhají lidé, kteří v posledních minutách starého roku mají svých starostí dost: postarší paní, prodavač košil, voják na dovolené, afghánský prodavač balónků. Rybička se dívence zdá správně tlustá a veliká, ačkoli je to stejná rybka, jakou měla předtím ve svém bazénku. Záleží totiž na perspektivě, ze které se na věci díváme, záleží na snech a radosti, kterou prožíváme. Film získal Zlatou kameru a Cenu FIPRESCI na 48. MFF v Cannes (Quinzaine des réalisateurs), cenu za nejlepší mladý film a Bronzového draka na 8. MFF v Tokiu, ceny za nejlepší film na 19. MFF v Sčo Paulu a na festivalu v Torontu, Cenu newyorských filmových kritiků za nejlepší zahraniční film v roce 1996. Další ceny: Zlatý motýl pro nejlepší herečku (Aida Mohammadkhani) a čestné uznání na 10. MFF pro děti a mládež v Isfahánu, cena za nejlepší debut a čestné uznání pro nejlepší herečku (Aida Mohammadkhani) na 13. MFF Fajr v Teheránu.