Reinhold Schünzel vyrůstal v Hamburku, v St. Pauli. Byl zaměstnán jako úředník. Ale vaudevillová atmosféra St. Pauli (Reeperbahn a Spielbudenplatz) mu pomohla dostat se ke své lásce, k divadlu a filmu. Svůj první film natočil v roce 1916. Potom hrál ve 120 němých filmech hlavní role, ale působil rovněž jako režisér, scenárista a producent až do konce 20. let. V raných třicátých letech se specializoval na režii hudebních komedií, z nichž nejslavnější je Viktor a Viktorie (1933). Protože měl židovské předky, byl přinucen v roce 1937 emigrovat. Nazdar, Caesare! je postmodernistický příklad raného autorského německého filmu. Schünzel na scénáři spolupracoval se skvělým komediálním autorem Szökem Szakallem a tuto komedii vyrobil ve vlastní společnosti v Berlíně a Karlových Varech. Ve filmu sám sehrál chudého umělce. Film režíroval jako vaudevillový program, to znamená jako sérii slapstickových čísel, která v podstatě předjímala prvky dnešní televizní zábavy. Schünzel dokázal bravurně improvizovat a to vyhovovalo divákům, kteří navštěvovali kino nejen pro vážné záměry, ale také pro ryzí zábavu. Michael Erfurt (CineGraph Hamburg)