Táňa přijíždí spolu se svým desetiletým synem Artiomem z Moskvy za svým údajným anglickým snoubencem. Na letišti Stansted ji ihned coby podezřelou zadrží anglická policie. Táňa se nedovolá svému snoubenci, a protože se obává, že ji deportují zpět do Ruska, prohlásí se za politického uprchlíka. Je odvezena do utečeneckého tábora na pobřeží u Stonehavenu. Zde se seznámí s Angličanem Alfiem, kterému se zalíbí. Alfie se jí snaží zpříjemnit pobyt v táboře, jak jen to je možné, a nakonec jí pomůže z tábora odejít. Celý snímek byl natáčen téměř chronologicky a některé dialogy vznikaly až při samotném filmování. I v tomto filmu režisér Pawlikowski sladil dokumentární způsob snímání s poetickými záběry.