Mladý muzikolog se vydává do severozápadní provincie Khorasan, aby zde sesbíral a nahrál národní písně. Tato část Íránu, kde se před lety narodil, je sice považována za kolébku folkloru, ale muzikolog po příjezdu zjišťuje, že z původní lidové kultury se zachovaly už jen ukolébavky a smuteční melodie. Současně nemůže najít nikoho, kdo by je byl ochoten zazpívat, protože ženy mají zpěv zakázaný. Po marných pokusech přesvědčit místní obyvatele ke spolupráci na jeho výzkumu se však dozvídá o jisté Heyran, která se kvůli lásce k hudbě dostala do vězení. Hrdina příběhu se s ní i přes řadu překážek spojí a pokusí se získat její důvěru. Časem zjišťuje, jak velkou roli hrála v osudu Heyran jeho vlastní rodina.