Dokumentární snímek Na hrotu srdce představuje vedle portrétu bruselské Nemocnice svatého Petra především iniciační cestu ohraničenou zrozením a smrtí v podobě epické poémy. Putování do srdce města, života a historie.
Co mají společného středověké město, život a nemocnice? Všechny tři jsou jasně definované a uzavřené: jednoho dne do nich vstoupíš a po určitém časovém úseku je opustíš. Film Na hrotu srdce je epickou poemou o zrození a smrti, jejímž protagonistou je Nemocnice svatého Petra, ležící v centru Bruselu. Představuje také dopis adresovaný člověku, který se tam jednoho dne narodí. Režisérka Anne Lévy-Morelleová vybízí diváka k překonání zdí skrývajících bolest a utrpení a zároveň přinášejících uzdravení a naději. Cesta proti času obnažuje středověké kořeny rozsáhlého nemocničního komplexu, jenž v průběhu téměř tisícileté historie několikrát zanikl a znovu "ožil". Putování přes sedmero kapitol - dveří, otevírajících se zkušenostem, hmotě, obrazům a myšlenkám, doprovází komentář-báseň přenesený hlasem francouzské herečky Marie Trintignantové.