Sugestivní rekonstrukce dramatického příběhu odvahy a odhodlání muže, jemuž se podařilo v roce 1939 zachránit téměř sedm set československých dětí z rukou nacistů. Teprve v roce 1988 objevila manželka Nicholase Wintona materiály, dokumentující celou událost, a po zveřejnění faktů se stárnoucí muž mohl setkat téměř po padesáti letech s některými ze „svých“ dětí.
Mináčův předchozí snímek Všichni moji blízcí vyprávěl příběh české židovské rodiny, jež padla za oběť holocaustu, s výjimkou syna, zachráněného spolu s dalšími dětmi před jistou smrtí z rukou nacistů. Následující režisérův počin, dokumentární film Síla lidskosti, představuje iniciátora akce Angličana Nicholase Wintona, jemuž se podařilo v období od března do srpna roku 1939 vyjmout 669 dětí převážně židovského původu z transportů smrti a nalézt jim nové rodiny ve Velké Británii. Po vypuknutí druhé světové války vstoupil Winton do služeb Britského královského letectva, aniž by komukoli řekl o svém činu. Teprve v roce 1988 objevila jeho manželka materiály dokumentující celou událost. Došlo ke zveřejnění faktů a Winton se nakonec setkal s některými ze „svých“ dětí. Mináčův strhující film podává za použití archivních záběrů, fotografií a zpovědí svědectví o odvaze jedince, jehož odhodlání pomohlo zachránit mnoho lidských životů. "Příběh Nicholase Wintona je obdivuhodným symbolem lidské solidarity, obětavosti a odvahy. Vyzařuje z něho naděje, že i v nejtěžších chvílích, plných beznaděje, je stále ještě možno vykonat mnoho dobrého" (Pozdrav prezidenta Václava Havla u příležitosti vyznamenání Nicholase Wintona, Los Angeles, 9.4. 2002).